Zakaj je nasmeh Gorana Dragića tako nalezljiv?

Vir slike: www.preventivarevija.si


V nedeljo zvečer, smo lahko spremljali finale naših košarkarjev, ki so se z vsemi močmi borili za naslov evropskega prvaka. Sama nikoli nisem spremljala košarke, to tekmo pa sem si ogledala. Fantje so dali resnično vse od sebe in v vsakem primeru smo lahko zelo ponosni, da imamo v Sloveniji tako dobre igralce. A po tako napeti igri, priznam, da je tudi meni odleglo, ko so dosegli zlato medaljo. :) Pa ne zato, ker bi bili v primeru poraza zato kaj slabši, temveč zato, ker so si to res zaslužili. 

Ko sem spremljala tekmo, sem bila navdušena nad izjemno vztrajnostjo naših igralcev. Čutilo se je, da so zelo povezani med seboj, čutil se je ekipni duh. Še posebej pa me je navdušila neverjetna osredotočenost Gorana Dragića. Nič ga ni zamajalo, ko se je odločil, da bo metal na koš tudi iz skoraj nemogočih razdalj. Ker do sedaj nisem spremljala košarke, niti nisem dobro poznala igralcev, sem si rekla: ''Uauuu, ta fant pa ima nekaj več. Ta osredotočenost na cilj, ta samozavest lahko izvira le iz pozitivne naravnanosti.'' Seveda so tudi ostali igralci resnično dokazali svoje sposobnosti, a vendar sem še posebej čutila Goranov pozitiven odnos in energijo, ki jo prenaša tudi na svoje soigralce.

Po tekmi pa sem naletela na članek, v katerem sem dobila potrditev. Ko sem prebrala njegovo izjavo, mi je bilo jasno vse. :) Goran Dragić: ''Ponosen sem, da sem kapetan teh fantov. Vsi delamo sto na uro za skupni cilj. Fante bodrim od prvega dne dalje in tudi pred polfinalom sem imel govor. Povedal sem jim, da moramo uživati v igri, saj smo si to zaslužili. Moramo se smejati tudi, ko nam ne gre dobro, saj sta smeh in veselje nalezljiva, in ko drugi fantje vidijo, da se midva z Luko smejeva in veseliva, so tudi oni bolj sproščeni. Prav ta sproščenost je po mojem ključ do uspeha.'' (Vir: Goran Dragić prvi kandidat za MVP evropskega prvenstva, Delo, 15.9.17)

Kot vaditeljica joge smeha, si ne morem kaj, da mi ob prebranem ne bi zastal dih. ''To je to,'' sem si rekla. :) Smeh je gorivo za pozitivno naravnanost do življenja. In prav ta pozitivna naravnanost je tista, ki nas popelje do katerekoli zmage. Košarkarske ali življenjske. In resnično sem bila navdušena nad tem, da se tudi Goran tega zaveda. Njegov nasmeh je tako nalezljiv, da seže do vseh televizijskih ekranov. Njegova pozitivna energija je zaobjela vso Slovenijo. In to nas je popeljalo do zmage.

Tako kot pravi Goran, moramo se smejati tudi, ko nam ne gre dobro, saj sta smeh in veselje nalezljiva. Tako na parketu, kot v vsakdanjem življenju. Smeh je zelo pomemben za naša življenja in ima ogromno pozitivnih učinkov. Ko se smejimo, se v našem telesu sproščajo endorfini, ki so naravno pomirjevalno sredstvo. Med smehom se zmanjšuje raven kortizola (stresnega hormona), sprošča pa se serotonin, ki mu po domače pravimo 'hormon sreče.' Smeh nas torej resnično sprosti, umiri in napolni s svežo energijo. Poleg fizičnih učinkov, pa ima smeh močan vpliv tudi na naše duševno stanje. Ko se veliko smejimo, razvijemo pozitiven odnos do življenja in na težave začnemo gledati z drugačnimi očmi. Pridobimo zavedanje, da po vsakem dežju posije sonce in se namesto na težave, osredotočimo na iskanje rešitev. Smeh povečuje tudi našo samozavest in kreativnost. Smeh nas resnično spremeni, postanemo boljši človek in ta energija se širi tudi na našo okolico. Vpliva na vse okoli nas, izboljša naše odnose in nas še bolj poveže.

In tudi ko nimamo razloga za smeh, ko nam ne gre dobro, se moramo smejati. Ravno v teh trenutkih je to še bolj pomembno. Znanstveno je dokazano, da naše telo ne loči med iskrenim in igranim smehom. Oba imata popolnoma enake fizične in psihološke učinke. In naša drža v trenutku spremeni tudi naše počutje. Kadar se torej počutimo slabo, ko nam nekaj ne gre, je najboljša prva pomoč ta, da se zravnamo in kotičke ustnic obrnemo navzgor. Že samo s tem v hipu spremenimo svojo energijo in se osredotočimo na rešitve. Če pa se za vsaj eno minuto potrudimo še glasno smejati, pa je uspeh zagotovljen. :)

Kot pravi Goran, smeh in veselje vodita do sproščenosti, prav ta sproščenost pa je ključ do uspeha. Smejte se vsak dan, vsaj 5 do 10min dnevno. Opazujte svoje počutje, opazujte kako se skupaj z vami spreminja tudi vaša okolica. Opazujte svoje misli in energijo. Smeh je najboljše zdravilo, ki ga imamo na voljo v vsakem trenutku popolnoma brezplačno. Le odločiti se moramo zanj, tako kot Goran Dragić.

Sprejmite smeh v vaše življenje, kajti ta je ključ do uspeha in osebne zmage. ;)

Monika Radič, certificirana vaditeljica joge smeha, meditacij, reiki mojstrica in učiteljica, praktik ThetaHealinga (basic, advanced, Manifesting and Abundance)
www.sijem.si

Objavljeno v spletni reviji Preventiva

Comments

Popular Posts